مرجع رسمی مقالات لوستر مرجع رسمی مقالات لوستر .

مرجع رسمی مقالات لوستر

روشنایی

آیا نوروروشنایی مانند یک دارو میباشد؟

آباژور جدید

جورج برینارد، عصب شناس پر اسم و رسم داعیه میکند که: “در حالی که فروغ و روشنایی یک دارو وجود ندارد، می‌تواند به خودی خویش تحت عنوان یک دارو کار نماید”.

فروغ و روشنایی تصنعی و مصنوعی، سطح کورتیزول را ارتقا می‌دهد. کورتیزول تحت عنوان هورمون استرس هم شناخته می گردد و برای تن آدم مضر میباشد. کورتیزول میتواند باعث به ساخت التهاب، مقاوت در قبال انسولین، انباشتگی چربی در تن و در غایت بی خوابی و یا این که نادر خوابی در تن شما گردیده که به کج خلقی، عدم تمرکز، و گرسنگی شما در روز باعث می‌شود.

آیا چاره معمولی ای برای ما موجود است؟

به نوعی، موجود هست. خوابیدن در ظلمت ! شما می‌توانید با حذف کردن تمام منابع نوری تصنعی و مصنوعی و پوشاندن آن هایی که نیازتان میباشد (مانند ساعت دیجیتالی زنگدار)، آغاز فرمایید. در‌صورتی‌که در شهری گذران زندگی می کنید که خیابان های لبریز نوری داراست میتوانید برای اتاق خویش پرده های کلفت خریداری نمائید. در صورتی‌که انجام چنین کاری برایتان میسر وجود ندارد، از دیده بند های خواب به کارگیری فرمائید.

اکنون بیایید تا با هم نگاهی به عادت های بشر عصر کهن داشته باشیم. آدم ماقبل مورخ، عادت داشت تا‌هنگامیکه خورشید غروب مینماید به خواب رود و با طلوع خورشید بیدار شود. البته در مقابل، عادات خواب امروزی ما، ریتم طبیعی تن و زمین را نادیده میگیرد و ما به همین خیال می بایست از این تمامی فروغ تصنعی و ارتقاء فایده وری از آن‌ها سپاسگزار باشیم. ما تا دیر وقت بیدار می‌مانیم، با تابش اشعه های نور و روشنایی خورشید به خواب میرویم و زمانی که خورشید غروب می‌نماید، بدنمان را با نورهای تصنعی و مصنوعی خزینه میدهیم. این دستور بسیار دارای اهمیت میباشد که چنین رفتارهایی را در معاش محدود کنیم. مطالعات نشان داده میباشد که؛ قرار تصاحب کردن در معرض فروغ اتاق به تنهایی قبلی از خواب، ایجاد ملاتونین را در تن تا حدود ۹۰ دقیقه در مقایسه با یک اتاق معدود نوروفروغ؛ کاهش می‌دهد. علاوه بر این، قرار به چنگ آوردن در معرض روشنایی اتاق در زمان ساعتها معمول خواب منجر کاهش معیار بیشتراز ۵۰٪ ملاتونین در تن میگردد.

در آخر دوست دارم تا به شما سفارش ای کنم:

خوابیدن در ظلمات را تمرین نمائید. در حالتی‌که فقط بتوانید دو ساعت گذشته از خواب از تکنولوژی مسافت بگیرید، به شما عهدوپیمان می دهم که خواب ریلکس تری خواهید داشت. در زمان این دوساعت میتوانید در ذیل نوروروشنایی شمع کتاب بخوانید، دوش بگیرید و یا این که به انجام هر عمل دیگه ای که به فروغ و روشنایی تصنعی نیاز ندارد، بپردازید.

هم چنین میتوانید از غربال فروغ و روشنایی آبی‌رنگ برای دستگاه گوشی و یا این که کامپیوتر خویش به کار گیری نمایید زیرا این فروغ و روشنایی ادب بخشی بیشتری دارااست.


برچسب: آباژور جدید،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۸:۵۱ توسط:rock001 موضوع: نظرات (0)